Förlossningsberättelse!

Min förlossningsberättelse började natten mellan 8-9 augusti när jag gick och la mig hade jag som mensvärk brydde mig inte så mycket eftersom jag haft ont i 4 veckor så började jag tröttna. Kl 11 den 9 augusti ringde jag och var ledsen till  min mamma och sa att jag inte orkade mer, hon försökte trösta via telefon. Vi la på. Satt i sängen och pratade med david, efter en stund blev de blött i sängen. Ja vattnet gick kl12. David fick lite panik medans jag tog de lugnt. Gick in och ställde mig i badkaret ett bra tag så de skulle rinna klart. David blev arg på mig flera ggr och sa att jag skulle skynda mig men jag sa att vi kunde ta de lungt. Han körde fram bilen och vi började åka mot västerås. Det gick bra enda till vi kom på motervägen till köping där de var avstängt. När vi sen kom in i västerås kom värkarna allt tätare och de började göra riktigt ont. Att gå från bilen och in till förlossningen var en pers. Vin kom in 13.41 då satte dem ctg direkt en ca 15 min efter de fick jag klä av mig mina våta kläder, att man kan ha så mkt vatten. Sen fick vi ett rum och jag fick eda direkt. Var öppen 4cm när vi kom in efter de satt eda:n tittade hin igen då var de 5cm. Prövade lustgasen 3 ggr men de var inget för mig, jag blev så konstig i huvudet men värken var kvar. Skrattade och skoja med david ett bra tag. Sa till david strax innan kl 17 att jag inte kunde hålla emot längre och jag började krysta automatiskt sen kom undersköterskan och vår bm in oj här har de hänt grejer, nu är de dax att krysta, då sa jag att jag inte kunnat hålla emot längre. Började krysta 17.10 ut kom vår lilla alva 17.36. Så underbar, sen skulle moderkakan ut vilket den gjorde efter några tryck på magen. Så sydde hon några få stygn.

Har aldrig varit så pigg som jag var efter min förlossning. Vi fick brickan och kom upp på bb 20.30. Åkte hem kl 10 dagen därpå alltså den 10/8.

De var min berättelse! Hon vägde 2618g och 46 lång, föddes i 37+0!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Josefine

vilken skön förlossning du hade, skönt att det gick så snabbt :)

2010-10-28 @ 12:59:35
URL: http://kasperjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0