Boken: Mamma, mormor och jag


Mamma, mormor och jag

Kim Kärnfalk

Mamma, mormor och jag är Kim Kärnfalks historia. Men det är också en berättelse om tre generationer kvinnor i Uddevalla. Om en mormor som drev skoaffär men drömde om ett glamourliv långt därifrån, om en barnskötarmamma som försökte räcka till men inte alltid klarade, om Kim som förverkligade mormors drömmar om ett annat liv. Över berättelsen vilar skuggan av en i högsta grad frånvarande rastlös tatuerarpappa, som inte kan slå sig till ro. Hur är det att växa upp med ett familjearv som väger tungt? Och vad hände med den där lilla flickan som tog ansvar för alla andra, men inte räckte till för sig själv?

Det är en historia om att gå över klassgränser och över gränser för kvinnlighet. Det är en historia om att vilja något annat. Mamma, mormor och jag är en uppväxtskildring, av hur det är att vara bisexuell kvinna i en svensk småstad, om skam och om att avvika från normen.



Den har jag köpt, jag tycker den verkade bra :D hoppas jag får den imorgon för jag beställde den förra veckan






. image20


Kommentarer
Postat av: Evelina

låter bra, kanske skulle läsa den boken=)!

2008-05-04 @ 21:32:42
URL: http://evelinalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0